Friday 29 April 2011

Rindu Dia~

alhamdulillah...hmm tak lah terlalu lama rasanya meninggalkan blog ni, kan?? kali ni cuma nak share cerita dari teman-

Tipu la kalau aku kata tak pernah sekali pun aku tak teringat kat dia selepas peristiwa itu. Baru tadi aku  'terbaca' wall post dia. Adoi, terperasan la pulak.. Ingatkan dia tulis pasal aku rupanya pasal mama dia. Walaupun aku keseorangan duduk dalam bilik kecil ni, tapi malunya aku dengan Allah sebab terperasan macam tu. Dah la 'terbaca' post orang tu. Camne la kalau suatu hari Allah tarik nikmat mata waktu aku baca post dia?? haa, padan muka aku. Tapi lagi dahsyat kalau Allah tarik nikmat hati, tarik kembali cintaNya! 


Dan malu dengan Allah sebab orang tu dok buat benda elok tapi orang ni dok buat benda tak berapa elok. Padahal bukankah keduanya telah memilih jalan yang sama. 

hmmm..aku seolah-olah masih mengharapkan apa yang belum pasti. Keputusan tekad menunggu dia walau seratus tahun seakan meragui masa depan yang Allah tentukan untukku. (kalau lah boleh ku tarik balik kata-kata nekad ku suatu waktu dulu padanya dan memberikan kata-kata cinta hanya pada Allah... T-T  ) Kerinduaan padanya mencemari CINTAKU PADAMU. Ya Allah, ampuni aku.

Tak tipu, memang sukar menerima hakikat andai ditakdirkan aku dengan yang lain. Tapi aku akan cuba yang terbaik untuk bersedia menerima apa jua kurniaNya. yosh!!! (rindu untuk mengalirkan air mata untuk Allah, rindu bangun malam, mengadu padaNya)

Entah ape lagi cerita yang akan datang dari teman kelak??? Pesanan untuk sahabat dan diri sendiri: kecintaan apa lagi yang kau cari setelah Allah berikan cinta teragung??



No comments:

Post a Comment