Tuesday, 21 June 2011

Business Mind

Business Mind
Belajar pasal ni dalam kelas hari ni.

 ape plan anda??



Teringat ayat Allah
Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab pedih? 
Siapa nak tahu jawapannya?

Iaitu kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan ugama Allah dengan harta benda dan jiwamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya). 


Keuntungannya??

 
Nescaya Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu, dan memasukkan kamu ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang baik dalam Syurga 'Adn. Itulah kemenangan yang besar.  

Ade lagi...

Dan ada lagi limpah kurnia yang kamu sukai, iaitu pertolongan dari Allah dan kemenangan yang cepat (masa berlakunya). Dan sampaikanlah berita yang mengembirakan itu kepada orang-orang yang beriman.  

 dan dengarlah seruan ini,

Wahai orang-orang yang beriman! Jadikanlah diri kamu pembela-pembela (ugama) Allah sebagaimana Nabi Isa putera Maryam (ketika ia) berkata kepada pengikut-pengikutnya yang setia: "Siapakah penolong-penolongku (dalam perjalananku) kepada Allah (dengan menegakkan ugamaNya)?" Mereka menjawab: "Kamilah pembela-pembela (ugama) Allah!" lalu segolongan Bani Israil beriman, dan segolongan lagi (tetap) kafir. Lalu Kami berikan kekuatan kepada orang-orang yang beriman terhadap musuh mereka, maka mereka menjadi orang-orang yang menang.
ash saff, 61:10-14 

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget