Wednesday 10 August 2011

Bertanya Pada Diri, Jawapannya Hanya Pada Ilahi...

Istighfar...



Aku bertanya soalan yang tak pasti...


Thabatkah dia?
Kuatkah dia dengan dugaan?
Mampukah dia bertahan?
Ke manakah dia di kelapangan waktu ini?
Siapakah di sampingnya ketika sedih?
Siapa bersamanya untuk ingatkan kalam Allah?
Masihkah dia yakin dengan jalan ini?
Percayakah dia pada janji Allah?
Kuatkah hatinya dengan cinta Allah?



Aku bertanya itu dan ini tentangnya
Lalu aku bertanya pada diri...


Yakinkah aku??!
Kuatkah aku??!
Thabatkah aku??!



Sesungguhnya hanya Allah yang mengetahui
di mana kami...
sekuat mana kami...
jalan mana yang kami tempuh.



Dan aku
sekali lagi tewas...
masih ada sisa cinta nista di hati
masih lagi...



Allah, Tuhan kami...
sungguh jiwa kami dalam genggaman Mu.
Engkau menjaga ku, Engkau menjaganya.
Hilangkan kerisauanku tentangnya...
Allah,
berikan kami kekuatan untuk genggam cinta dunia di tangan,
agar tiada kami pernah menangis bila saat untuk melepaskannya...
berikan kami kekuatan untuk kami sematkan cinta akhirat di hati,
agar tiada kami pernah untuk cuba melepaskan cintaMu.


Pagi ni bertolak ke Haneda inshaAllah. Semoga misi balik Malaysia diredhai Allah!

1 comment:

  1. nice bib!
    mengingatkan kembali pd diri sendiri yg sering alpa..
    have a nice journey..kem salam kat family:')
    seronoknya dpt blik berbakti kat parents:')

    ReplyDelete