Sunday 20 November 2011

Aku

Aku mengaku hamba Allah;
namun sedikit sekali mentaati suruhanNya,
banyak pula melanggar laranganNya,
malas pula membaca surat Nya.
Aku mengaku umat Rasulullah;
namun sunnahnya ku tinggalkan,
perjuangannya ku matikan.
Aku kata aku kenal sahabat;
tapi kisah mereka tidak aku jadikan teladan,
perjuangan mereka tidak ku fahami...
Aku kagumi Imam Hassan al Banna;
Namun aku pekakkan hati,
Aku pejamkan hati dari menerima ajakkannya.
Aku kagumi Syed Qutb;
Namun ilmunya ku campak ke tepi...
Aku ingin mencapai ustaziatul alam;
namun malas pula menaiki tangganya.
Aku tahu...
Tapi aku malas
atau... apa?

24 Dh. Hijjah


Alhamdulillah mengisi peluang ini di tengah kesibukkan.

Banyak perkara nak share; tapi...cukup lah apa yang termampu.
Kerana Bib takkan mampu membina di sini sahaja.

"Aku kurang menulis buku, kerana banyaknya menulis manusia" -HAB

Tarbiyyah minggu ni, antaranya:
1) Baru faham bagaimana mimpi kita juga menyampaikan Islam itu.
2) Baru faham mengapa ust H pernah pesan perlunya thiqah pada diri.
3) Kegembiraan yang hadir itu kurnia Allah SWT. dan ianya hanya bermakna bila kita menghadirkan Allah dalam setiap yang kita lakukan.

Keterangan boleh minta kat naqibah masing-masing, inshaAllah...

1 comment: