Thursday, 15 November 2012

Drama Boikot

Israel silap kalau menyangka kami umat Islam takut mati. Setitis darah tumpah, seribu yang akan bangkit menuntut untuknya. Darah umat Islam lebih mulia dari harta benda kami!
...

Nak makan McD ke tak... Sedap kot. Tapi kena boikot. Tak fahamlah kenapa kena boikot. Lantak ar kan, ape kaitan kita dengan orang Palestine?
...

Cik A: Stop! (serbu masuk dalam McD dan meluru ke arah kawan muslimnya) Jangan masuk burger McD tu dalam mulut ko! Plisss

Cik B: Weyh! Ko nape nak halang aku makan McD! Ko tau tak kita takleh buat pape untuk tolang orang palestine tu?! Lain la kalau ko berani pergi Palestine lawan ngan Israel tu..

Cik A: Aku bukan ape, beb... Ko tau tak orang Palestine tu saudara kita jugak. Ko sembah Allah kan? Diaorang pun... Ko bayangkan kalau Allah tanye kite kat akhirat ape yang kite dah buat untuk tolong saudara muslim kita.. Aku bukan nak suruh ko pergi ke Palestine pun.. (ko pun xde duit nk g sana kan? -simpan dalam hati. Buruk punya perangai. Istighfar) .. Diaorang yang kat sana lah yang paling mampu untuk menggalas jihad tu.. Kita yang jauh ni, Israel tak sediakan peluru untuk kita, beb... Diaorang sediakan makanan sedap, hiburan, fashion... Sebab diaorang tahu kita ni takut mati, beb! T-T Diaorang tak perlu susah payah acu senapang kat kita. Diaorang cuma nak kita tutup mata dari tengok saudara kita kat sana dan bayar harga peluru kita... Yang gemuk perut tu kita, yang gemuk senapang tu diaorang, yang hot body tu kita, yang hot senapang diaorang. (Kat akhirat dua-dua hot. Istighfar) Diaorang rosakkan kita, beb. Dalam masa yang sama diaorang minta bayaran untuk bunuh saudara kita. Kalau kita beli barang diaorang, kita bayar untuk DUA benda; kerosakan kita dan kematian saudara kita. Aku sayang ko beb...

(Cik B: melepaskan burger McD. Menangis lalu menerpa ke arah Cik A. Dan mereka pun keluar dari McD. Cik A mengenyitkan mata kepada kakak kaunter. Kakak kaunter geram. Pelanggan yang lain terdiam sambil mulut ternganga.)

Drama sungguh. Maafkan bahasa yang drama bib. Semoga sampai mesejnye. Peace.

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget