Tuesday, 31 January 2012

Berhati-hati di Jalan Ini

al kisah~

Alhamdulillah..,
report dah siap tulis,
boleh keluar kelas awal hari ni.
Hari Selasa memang hari yang sungguh penat!
Tapi hari ni boleh keluar awal!
Yeay!! 5.40 petang...

lalalalala..

alamak.. kat luar jalan mula membeku!
AIS.

Tak suka! Jalan licin... Argh.
Kena balik juga.
Hari ni baru berpeluang masak.
Jalan. Payung jadi tongkat.


Jalan perlahan-lahan...
takut jatuh...
urghh tak suka main ice skating.

Jalan perlahan-lahan.
hati-hati...
ski? tak pernah main...

Jalan perlahan lagi...
langkah yang sangat kecil...
macam nenek tua bersama tongkatnya.
snowboard? haih tak mahir...

Membebel sambil berjalan
dengan penuh berhati-hati...
Kereta. Berhenti. ok. jalan.
Minta maaf pak cik, saya lambat...
sebab saya tak nak tergelincir tengah jalan

Jalan lagi...
kalau jatuh, maluuu...
Opps! Wo! hampir tergelincir.
Jalan lagi perlahan.
oh... sebenarnya rela berjalan 
atas putih salji yang menimbun 
daripada berjalan atas ais ni!
tapi kalau dalam timbunan salji tu, 
pasti takkan bergerak...
err sebab tinggi sangat.

Pandang bawah.
Melangkah dengan penuh hati-hati...
Dua orang budak berkejaran di jalanan...
Mata dan mulut dibulatkan.
Biar betul!

Fokus!
Hampir sampai ke destinasi.
Perlahan... pandang bawah...
Ok. Sudah di hadapan bangunan.
Ada lagi laluan ais yang perlu diharungi.
Hati-hati.
Ini mungkin ujian terakhir.

Alhamdulillah!
I'm home!!! OYEAHHHHHH
Oyeah... oyeah...
Oh... tak tergambar macam mana perasaan
SELAMAT SAMPAI KE DESTINASI!

dan perasaan
SAYA TAK JATUH TADI!

Allahuakbar!
Andai Bib berjalan dengan penuh berhati-hati dalam kehidupan ini...
mungkin sejurus selepas memasuki syurga,
Bib akan menjerit sekuat hati HOYEEAAAAHH!
sambil menari-nari...
owh... imaginasi ku! sigh...
tapi telah banyak kali tersungkur dalam kehidupan ini...

Oh, Allah!
Jauhkan aku dari azab Neraka Mu.
Sangat mengharap Syurga Mu!
Mengharap Engkau memandang ku.
Mengharap pertemuan dengan Kekasih Mu SAW.
Mengharap pertemuan dengan mereka yang Engkau janjikan Syurga,
mereka yang berjuang di jalan ini,
mereka yang mati ikhlas kerana redha Mu...

Oh, Allah!
Terima kasih atas tarbiyyah ini...
:')


p/s baru perasan Paksi Cinta Kekasih PCK... macam Phua Chu Kang! ho.



No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget